Popular Posts

Sunday, December 19, 2010

Setibanya aku di Kg...huhu...

Akhir aku menjejakkan kaki di negeri kelahiranku....huhu...baru dapat balik cuti sem.... walaupun cuti 2 bulan setengah, aku dapat bercuti kt kg halaman cuma 4 hr jer...hmmm.. xpe la yg penting kepuasan bercuti tu ade... (",)

Sampai jer kat Tol Pendang, aku menunggu adikku, Cik Ct dtg mengambil... hmmm, hampir 10minit menunggu minah nie, g toilet jap la... pastu br nampak kelibat die ngan keta Kancil br die tuh....amboi2, keta baru ek... adik lg advance dr kakak nie.... adik da de keta, kakak still naek motor honda kapcai lg... hehe, xpe, nnt saya akan menyusul ngn keta idaman saya k...hehehe...walau ape pn, aku sayang motor aku...hehehe....kena jage baek2...hmm...

Br nk cuci motor...heehe


Nie la keta idaman aku.....hehe...hope my dream will come true, satu hari nnt....

Hmmm....dh lame x balik Kedah nie, rindu rasanye.... tenang jer mata memandang kehijauan sawah padi di sekitar jalan...pd waktu pagi nih, sejuk giler wei... kiri kanan jalan nie dipenuhi ngan kehijauan anak padi yg baru berusia hampir sebulan...pada jangkaan aku je...betul kot...kecik je lagi padi2 nie...


 Kehijauan sawah padi....sejuk mata memandang, tenang nyer pemikiran.....hmmmmm (",)

Lebih kurang 10 minit, sampai la kami kt umah aku...heheh...hmmm rindu nyer...
waa...da ade perubahan cikit la kt umah aku...dh ade bangsal yg digunakan utk emak n org kampung wat mesyuarat setiap hr khamis jam 11-12 tghr....hmm...& da ade 2 ekorkucing siam kt umah aku nie... nie mst keja abg aku la nie...rajin bebenor membela kucing....comey gak la...tp aku wat x tau je...sbb aku mmg x suka amek tau n mmg x suka kt kucing...tp kucing nie nampak berminat plak kat aku...asyik mengikut je mana aku g...& dah ade beberape biji akuarium, n beberape spesies ikan...tp x sure lak ikan ape....
hmmm nk tido la...nk sambg tido lg....smlm x best tido dlm bas...x selesa...

Aku sambung tido...hehehe...tgah syok2 tdo, ade plak gangguan teknologi....ish3x... nape la kaco line owg nk tido...si "Mr.N" nie rajin bebeno... agak2 la bg la ku rest dulu kalau nk kacau pn...pastu aku tido dr pkul 9pg smpai ler 12 tgr....hehhe...bagun je tido, mandi n masak...pastu tgok TV & sambung tido lg...

Syok2 tido ade lg gangguan teknologi masa kini...x cukup ngn SMS, die call plak...bnyak benor kredit die nie... aku angkat le,layan jap...upe-upenya ada keja nk suh aku wat.... aduyai...aku br je sampai umah...x nk pikir2 pasal keja...balik umah nk rest betui2 la cik adik, cik akak n cik abang...nape la korunk suke kacau aku, suke memeningkan kepala aku....hmmm...nie mest kena g CC nie...nk kena siapkan keja plak...aduyai...

hmmm...mandi...siap...naek motor nk g CC... mula2 plan nk g CC kt depan nie je, sekali dh sampai line tenet x clear plak....haishh....nie mest kena g pekan gak nie.... alamak, minyak motor dh nak kering laa...jap, tambah minyak dulu, kang x pasal2 kena tolak motor balik jalan kaki...



Teruskan perjalanan ke pekan...g CC...wat keja...dah siap keja...emel....
Pastu ape lg nk wat ea...?? haa...buka FB jap... tgok ape yg patut...komen ape yg rasa boleh komen...
hmmm...pastu buke sume emel, check, ade x emel baru yg masuk....xde...so lupekan...
pastu buka blog jap...edit sikit, n tulis la kat cinie...hehehhe

Japlg nk balik...nk singgah beli goreng pisang jap...beli utk family...nk wat minum petang...hehe...sambil sembang2 ngn emak, ayah n adek aku....huhu...
dah2...nak balik da...nk hujan dah kt luar tu...


No comments:

Post a Comment