Popular Posts

Sunday, December 19, 2010

cHerR!ta di MaLaM HaR!....(",)



Jam dah menunjukkan pukul 8.45 malam...
hmm... g mandi... basuh baju... n solat isyak...
tepat jam 9 malam... kena turun...
ade agenda beso malam nie...

hahah....
mlm nie.. dh ade temu janji ngan Kak Sue, Bayti, Mr. Presiden, En. Bush, En Mad Noh...
nak makan buah jambu, buah kedondong  ngn kuah rojak mak bee...
special aku bawa dr kedah kemarin...
sambil mkn buah nie...tengok bola...
piala suzuki...
Indonesia lwn filipina...
hmmm... indonesia menang...

makne nye nnt malaysia akan berjumpa smla indonesia...
sesi membalas dendam la nie...
dendam utk mendapatkan kejuaraan...ahaha




Sambil2 makan, sempat berbual ngn senior kolej...
die ade bercerita pasal dunia praktikal... dunia posting...
hmm... Takut plak dengar...
dah bersediakah aku...
dah cukupkah aku ilmu utk mendidik n mengajar anak bangsa nnt...

hmm.... kalau di fikir2kan...
mmg la x bersedia...
belum cukup ilmu yang aku ada...
so, ambil masa setahun setengah ini utk belajar banyak perkara....
mmg betul...akademik is da no 1....
but kokurikulum penting jg....

so aktif2kan lah diri kt kolej...
dapatkan sebanyak mungkin ilmu yang diperlukan utk dunia pekerjaan nnt....
soft skill...
kemahiran insaniah....


Pesanan dr senior aku jgak :
time interview dorg x tanya pn pointer kita...
dorg tanya... ape yg awak dh buat selama awak belajar kt U...??
that means : ape yg kita buat sepanjang kita belajar la...
hmmm....
nie bermakna, kemahiran insaniah...kemahiran di luar kelas...sgt penting...
mcm mane nak handle pgrm....
cgpa/pointer hanya syarat utk g interview...
bile dah masuk dewan interview...dorg dh x tanya hal2 akademik nie...
yg dorg nak tau... pasal kemahiran insaniah nie...
skill communication....
public speaking...
hmmm.... itula yg dorg pentingkan utk amek kita bekerja....

kita kena menjadi mahasiswa yg serba boleh....
belajar...study...result...biar tip top...gempaq...
n attitude... diri kita juga perlu berkarisma...
ada value added....haa, mcm tu laa...


hehe.. papepn...pendapat aku...
akademik mmg la no 1....
& kokurikulum pn penting gak...


So, thank's a lot la utk senior aku nie...
bg nasihat...bg tip2...
at least aku x la riso sgt...susah hati sgt...
sbb aku nie aktif gak la org nyer....
terbuka cikit minda aku... pemikiran aku...


So, harapan n nasihat aku kt kawan2 di luar sana...
x rugi kita join pgrm2 yg bukan bersifat akademik...
cntoh nye kepimpinan, sukan, rekreasi n bnyak lagi la...
pgrm2 nie pb memberikan ilmu yg berguna kpd kita....
persiapan utk masa akan datang....
kita ka pewaris kepimpinan negara.....

So bersedialah dari sekarang...
siapkan lah diri kita dengan ilmu yang berguna...
ilmu yang secukup nya....

Pas habis citer bab2 kerjaya nie...
Mr. Press ajak g makan...
g ngn geng die.... Cik Noh, Mr. Bush... naek keta die arr...
aku n Bayti ikut aje.... tp aku dh bagi syarat...aku ikut je... tp x nak makan...
bukan nak berdaet ea... tp hrnie dh terlalu banyak makan...
mcm2 aku makan... Dunkin Donut, jambau, kedondong... kalau disumbat lagi, maknenya... termuntah la lepas nie.... 


Destinasi utk dorg makan, sudah semestinye la Maulana FC....
smpai aje kt MFC, dorg terus amek order...
sambil tggu makanan sampai, kami pn berborak2 laa...habis sume citer kuar...
citer pasal keja2 MTM... MMMR....Persada....CIC sekali kuar....
lpas makanan dorg nie sampai...dorg pn makan la...
dh habis makan...sambung citer lagi... borak2 lagi...
dh xde citer nk dibincangkan...ktorang pn balik le...
balik ke pangkal jalan...
balik ke kolej kesayangan...
hehehe....KC tetap di hati....

Dh sampai bilik....
awal lg nih... mata x ngantuk lagi nie....
nak wat ape lg... buka laptop... check emel... buka FB... Buka blog...n dpt idea, edit n tambah cikit kt cinie... coret serba sikit utk cerita malam nie...
maka terhasillah CherRita di MalaM HaR!...
eehhe...


Dah2... jom tido...esok ade keja... esok nak berjalan jauh... nak ke KL....
hehe... br dpt panggilan dr Abg Aji... kena g PJ... ade keja aku kena siapkan cikit...
at least, dapat gak job utk aku wat... x la boring sgt....


** esok kena g PJ utk siapkan keja **
keja sbg seorg S/U...
ahaks... dh dpt terima kenyataan...
aku dh dilantik sbg seorg S/U...
so laksanakan tugas & tanggungjawab sebaiknye....


ehehe.... (",)


No comments:

Post a Comment